reklama

Happy demented people

Mám novú teóriu. Teplo utužuje ľudské vzťahy! Nemám na mysli krátke letné lásky, či iné radovánky. Ide o čisto duševný pocit, kedy majú k sebe ľudské povahy bližšie, kedy sme si ochotní tolerovať viac a cítime súdržnosť. Vedecké publikácie k tejto téme nemám, no snáď postačí aj moja osobná skúsenosť. Veď prax je niekedy viac, ako teória...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Počas celého tohto týždňa som sa o tom presvedčovala. TEPLO, TEPLO, TEPLO. Ľudia spotení, zmorení, neschopní pohybu.  A ja tiež. Sediac za mojou malou, taktiež upotenou pokladňou, som sa nestačila čudovať, koľkí sú aj v tomto teple ochotní a schopní tváriť sa sviežo. Potácala som sa a nebola schopná komunikovať. Plusové body som získavala najmä pri zlom vydávaní peňazí. Bola som vďačná, za chvíľkové impulzy do mozgu, ktoré si rýchlo uvedomovali nepresnosť v mojom konaní. A tak som veci nakoniec vždy dala doporiadku. Vtedy som možno zákazníkov sklamala... najmä, ak som im chcela vydať viac. (Opačne to, žiaľ, nefunguje, pretože človek je ukrivdený, ak sa mu omylom vydá menej.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V utorok a stredu som sa aklimatizovala. Myslím, že ako všetci ostatní, i ja som bola mierne pripečená. Zákazníci boli zhovorní. Viedli sme rozhovory typu

Zákazníčka: „Tieto tri pohľadnice by som si poprosila.“

Ja: „Aj známky?“

Zákazníčka: „To sú pohľadnice z Piešťan?“

Ja: „Áno, budete chcieť aj známky?“

Zákazníčka: „Prepáčte, nerozumela som Vám. Známky si poprosím.“

Ja: „Známky kam?“

Zákazníčka: „Áno aj známky?“

Ja: „Známky na Slovensko?“

Zákazníčka: „Áno, som zo Slovenska....“

Ja: „A známky budete chcieť kam? Aké?“

Zákazníčka: „Aké máte? Nejaké sväté? Páčili by sa mi s Pannou Máriou.“

Ja: „Známky na Slovensko?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zákazníčka: „Hovorila som, že som zo Slovenska?“

Ja (zúfalo): „Známky s Pannou Máriou nemám, som rada, že ste zo Slovenska. Budete na Slovensko posielať aj tieto pohľadnice?“

Zákazníčka: „Ó áno, samozrejme.“

Hallelujah! Pani pochopila, ja som sa radovala. Tešili sa všetci, najmä malí arabi, ktorí akoby náhodou pochopili princíp fungovania slovenských rapkáčov. Vzali do rúk hneď ten najväčší a rapkali, rapkali...

Ale aby som nehádzala všetko na druhých, musím priznať, že teplo dnes ochromilo aj mňa. Zliepala som slovo k slovu. Sem tam nezmyselne. Jednej pani som odporučila krásnu sponku so slovami: „Skúste si túto náušničku, veľmi pekne ukáže vo vlasoch.“ Pani nechápavo pozrela a začala sa smiať. Obdobne som pochodila pri predaji časopisu. „Koľko stojí Plus 7 dní?“ ja, po chvíľke zamyslenia odpovedám „Stojí 28 dní.“ Pán na mňa nechápavo pozrie: „chceli ste povedať korún?“ Ja: „Koľko?“ Tieto konverzácie sú chvíľami naozaj veľmi komické. Z pitného pavilónu sa stával pavilón pivný, na kúpeľné oblátky som ľudí posielala do obchodu, ktorý je zrušený a celkovo sa mi dnes darilo. Na záver som zožala krásny kompliment: „Slečna, máte oči ako antracit! To som ešte nevidel!“ podarilo sa mi reagovať naozaj úprimne, a keďže som pána absolútne nevnímala, vypadlo zo mňa len: „to asi nemáme. Videli ste to vo výklade?“  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teplo naozaj zbližuje. Vyčaruje na tvári okrem kropají potu aj niekoľko nezameniteľných úsmevov. Čo na tom, že človek vtedy vyzerá komicky... Ako sme sa zhodli s jednou pani, ktorá si vybrala modrú gumičku s tým, že sa jej páči červená: „V tomto teple človek jednoducho musí byť pripečený!“

Barbora Bzdušková

Barbora Bzdušková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Raz mi niekto povedal, že ma miluje. Odvtedy si dávam pozor na každú dažďovúkvapku, aby ma náhodou nezabila. (B.Brecht) Zoznam autorových rubrík:  poETrytakto nejako to vnímam...písmenkáfarby a japhotographieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu